VERBONDEN AAN

Klantgerichtheid en een onderscheidende merkpositionering (‘branding’) zijn voor steeds meer zorgorganisaties van belang. Cliënten wordt geleerd om steeds meer zelf te kiezen en zorgmarketing helpt om een sterk zorgmerk te bouwen. Onder het label ZorgfocuZ leveren wij diensten voor de zorgsector, waaronder marktonderzoek en marketingadvies. Daarbij werken wij onder andere samen met dr. Karel Jan Alsem (faculteit economie en bedrijfskunde Rijksuniversiteit Groningen en lector marketing Hanzehogeschool). Onze ervaring op het gebied van zorgmarketing heeft zijn basis op de Rijksuniversiteit Groningen en heeft onder andere geresulteerd in het boek 'Zorg met liefde en lef'.

Marketingadvies op basis van marktonderzoek

De cliënt komt steeds centraler te staan in de zorg. U wilt daarom tijdig weten welke zorgvragen en –behoeften er leven onder uw (potentiële) cliënten. Als u weet wat er speelt, dan kunt u hier adequaat op inspelen. U benut kansen en beheerst daarmee risico’s.

De medewerkers van ZorgfocuZ hebben de afgelopen jaren tijdens meerdere marktonderzoektrajecten veel ervaring opgedaan in bedrijfskundige en marketinggerelateerde vraagstukken van zorgorganisaties. Op basis van marktonderzoek geven wij concrete marketingadviezen. Op deze wijze voorzien wij zorgorganisaties van de kennis waarnaar zij op zoek zijn en helpen deze te vertalen naar concrete acties. Uw investering loont, want wij begrijpen dat u rendement wilt van uw investering in onderzoek en advies.
 

Inspiratiesessies

Naast onderzoek- en adviestrajecten die er volledig op zijn gericht om tot de juiste marketingkeuzes te komen, biedt ZorgfocuZ ook inspiratiesessies. Hierbij starten we met een inzicht in de kern van marketing en de specifieke eigenschappen van zorgmarketing. Tevens schetsen we een aanpak om zorgmarketing inhoud te geven in de eigen zorgorganisatie en succesvol te implementeren.

De inspiratiesessies kunnen divers worden opgebouwd, waarbij geldt dat we minimaal één dagdeel nodig hebben om tot de essentie te komen en om met elkaar in discussie te gaan over relevante marketingvraagstukken.

Marketingplan opstellen

Ook kunnen we uw zorgorganisatie helpen om tot een strategisch marketingplan te komen. Wij hebben ervaring met het schrijven van marketingplannen op projectbasis, maar ook kunnen we ons objectieve en onafhankelijke steentje bijdragen aan reeds bestaande marketing- / communicatieteams.

Meer informatie over ons aanbod op het gebied van zorgmarketing neemt u contact op met Robbert Klein Koerkamp. Hij is bereikbaar via telefoonnummer (050) 82 00 461. U kunt ook een e-mail sturen of contact opnemen via het contactformulier.